Aracımızda ses yalıtımı yapmadan önce sesin kaynağını araştırmalıyız. Ve ardından işleme koyulmalıyı. Yapıcağımız her işlem planlı olmalı ve titiz çalışılmalıdır. Araçların en önemli ses sorunlarından bir tanesi Doğru lastiği seçememekten meydana doğmaktadır. Lastik seçimi yaparken Ses yapmayacak lastikler seçilmelidir
Bu işlemi geçtikten sonra araçtaki boş kanalları doldurmak gerekecektir. bunun için silikon kullanılar daha uygun bir malzeme seçimi yapmak isterseniz keçe kullanabilirsiniz. Burada amaç sesi eko yapmasını önlemektir. Eko ve titreşim nekadar çok engellenirse içeri sesi o kadar az verecektir. Bu kanallara örnek verecek olursak araçların şasesi içerisi boş kanallar halindedir. genelde eski araçlarda bu alanlar boş olmaktadır bu da sese neden olmaktadır. yeni araçlarda bu alanlar köpük ile doldurulmaktadır. Örneğin kaput kapağını kaldırdığımız zaman kapağın içerisinde boş kanallar vardır. ve en cok ses bu alanlardan gelmektedir. bu alanların doldurulması gerekmektedir.
Bir önemli unsur ise döşeme altına yapılan yalıtım malzemeleridir. Eski araçların çoğunda döşeme altına keçeye benzer malzemeleri koymuşlardır. bu ise yeterince sesi önlememektedir. bu sebebten dolayı zeminde kaliteli malzemeler kullanmamız gerekmektedir. örneğin günümüzde en faydalı yöntem olan izole bant ve örtüleri kullanılmaktadır. bu malzemeler yapışkanlıdır ve zemine kolayca yapışmaktadır.
Not: Aracın kalorifer peteğine ve motora yakın olan kısımları yanıcı malzemelerle izole etmeyiniz aksi taktirde araç yanabilir.
Sesin ençok etkili olduğu alanlardan birtaneside bakaj döşemesidir. genelde arka bagaj metalin üzerine halıflex yapılarak sanayiden çıkar. burada yapacağımız en güzel yöntem nekadar metal alan var ise bu alanları izole bant ile bantlamaktır. tabi üzerinde döşemesi olmayan bagajlara döşeme eklemekte bir nebzi azaltmaktadır.
Gel gelelim işin en can alıcı noktasına ;
Tekerlerin üzerinde plastikten yapılmış davlumbaz bulunmaktadır. Ancak bu davlunmaz ince yapıya sahip olduğu için sesi içeri vermektedir. Bu plastik sökülmeli ve arkalı önlü izole bant yapılmalıdır. Daha sonrasında davlumbaz takılmadan önce çamurluk metaline izole bant çekilmeli eko yapması engellenmelidir.
Bu işlemler yapılarak ses minimuma inmektedir. Eğer fitiller eski ise değiştirilmelidir dış sesler engellenmelidir.
Fitiller yeni ve rüzgar sesi geliyor ise fitilin içerisine serim hortumu takılmalıdır bu kesin çözüm yoludur .
Eğer araç hareket ederken tıkırtı sesleri geliyor ise sesin kaynağı bulunmalı yumuşak bantlarla birbirine temas edip ses çıkarmaları engellenmelidir.
Kaporta ve iç bölümde ses yalıtımı bu kadar gel gelelim Motor , mekanik bölümdeki ses yalıtımlarına ;
Öncelikle Egzozumusun susturucularını kontrol etmeliyiz. Mümkün olduğunca az ses yapıcak filtreli egzozlar kullanmalıyız.
Aracımızın hareketli olan yerlerini yağlamalıyız
kaput kapağına kaput maskesi takmalıyız.
Bu işlemler yapıldıktan sonra sesin minimuma indiğini göreceksiniz
makalemde bahsi geçen ses yalıtım malzemelerinin bir kısmı aşağıdaki gibidir görselleri inceleyebilirsiniz
25 Şubat 2017 Cumartesi
Araçlarda Ses Yalıtımı nasıl yapılır?
07:15
arabadan ses geliyor, araç ses yalıtımı, Oto Ses yalıtımı, Ses yalıtım, tofaş ses yalıtımı
No comments
0 yorum:
Yorum Gönder